Подготовила: Магомедова С.Я. - преподаватель английского языка
Theme: «Personal pronouns» («Личные местоимения»)
«Our English lesson» (ознакомление с лексикой)
Aims:
Training: Введение лексики по теме «Our English lesson». Активизация употребления лексики в речи студентов. Ознакомление с личными местоимениями.
Developing: Формирование произносительных навыков. Развитие грамматических навыков по теме «Личные местоимения»
Educational: Привитие интереса к изучаемому языку.
Tasks: to study new theme; to fix it and to write down an independent work; to study new words and to read the text.
Equipment: tables, cards.
Scenery of the lesson:
1. Greeting
Teacher: Good morning, students!
Students: Good morning, Saida Yaragievna!
Teacher: Glad to see you!
Students: Glad to see you too!
Teacher: Who is on duty today?
Students: I am.
Teacher: Write down the day and the date, please!
Students: Today is the 16 th of November.
Teacher: Our tasks are: to study new theme; to fix it and to write down an independent work; to study new words and to read text. But at first let’s repeat the tongue- twister Challenge
BETTY BOTTER BOUGHT SOME BUTTER
BUT SHE SAID:”MY BUTTER’S BITTER.
IF I PUT IT IN MY BATTER,
IT WILL MAKE MY BATTER BITTER
IF I BUY SOME BETTER BUTTER
IT WILL MAKE MY BATTER BETTER”
SO SHE BOUGHT SOME BETTER BUTTER
AND IT MADE HER BATTER BETTER
2. New theme
Teacher: Our new theme is- PERSONAL PRONOUNS (Личные местоимения)
Существуют личные, указательные, притяжательные, неопределенные местоимения.
Today, we’ll study personal pronouns. Open your grammar exercise-books and write down, please.
Личные местоимения в английском языке имеют 2 падежа: именительный (nominative case ) и объектный (objective case ). Личные местоимения в именительном падеже - I, YOU, HE, SHE,
IT, WE, THEY- в предложении выполняют функцию подлежащего, т. е,
I AM A STUDENT – Я СТУДЕНТ
Личные местоимения в объектном падеже – ME, YOU, HIM, HER, IT, US, THEM.
В предложении выполняют функцию прямого и косвенного дополнения (без предлога)
MY FRIEND TOLD - -ME TO READ THIS BOOK
Мой друг сказал мне прочитать эту книгу.
3. Fixing
Teacher: Let’s fix new theme. We’ll translate sentences into English.
· Мы читаем новый текст сейчас.-We are reading new text now
· Покажите нам самый красивый цветок.- Show us the most beautiful flower.
· Она живет здесь?- Does she live here?
· Я не могу сказать ей правду!- I can’t tell her the truth!
· Они не любят этот фильм.- They don’t like this film.
· Найди их.- Find them.
· Это ручка. Она желтая.- This is a pen. It is yellow.
· Принесите ее ручку.- Bring her pen.
4. Working with cards.
Teacher: Let’s work with cards. Take sheets of paper. Write down your name, your surname, the course and the date. Here is the task: you must translate sentences into English using nominative or objective case. And you’ve got only 5 minutes.
Hand in your tasks, please.
5. Home task.
Teacher: Write down your home task, please: make up 5 sentences with pronouns in nominative case and in objective case.
6. Results.
Teacher: Итак, наша тема сегодня была «Личные местоимения»- «Personal pronouns». Давайте вспомним.
· Сколько падежей имеют личные местоимения? –( 2 падежа: именительный -nominative case и объектный- objective case)
· Назовите местоимения в именительном падеже- I, YOU, HE, SHE, IT, WE, THEY.
· Назовите местоимения в объектном падеже- ME, YOU, HIM, HER, IT, US, THEM.
· Какую функцию в предложении выполняют местоимения в именительном падеже?- В предложении выполняют функцию подлежащего
· Какую функцию в предложении выполняют местоимения в объектном падеже?- В предложении выполняют функцию прямого и косвенного дополнения (без предлога)
Your marks are: ...
7. Goodbye!